Rabu, 9 Mac 2011

~Pembentangan tanpa pensyarah~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pada hari ini saya ingin berkongsi sedikit cerita tentang perkara yang telah berlaku di dalam kelas pagi tadi. Hari ini merupakan giliran saya untuk membentangkan tugasan individu saya di dalam kelas Semantik dan Pragmatik. Saya berasa amat bertuah kerana saya membentangkan tugasan tanpa kehadiran pensyarah. Hal ini disebabkan pensyarah subjek tersebut yang pergi menyelia pelajar-pelajar yang berpraktikum. Walaupun saya membentang dalam keadaan yang senang hati dan gembira tetapi terdapat sedikit perkara yang saya kesali berkenaan dengan sikap rakan-rakan lain ketika pembentangan dibuat. Ada dalam kalangan mereka yang berbual-bual, ada juga yang sibuk dengan komputer riba masing-masing, ada yang sibuk membuat kerja sendiri dan tidak kurang pula yang lambat masuk ke kelas. Persoalannya di sini, beginikah sikap yang dipamerkan oleh bakal pendidik?

Pada pandangan saya, sebagai seorang bakal pemdidik kita haruslah belajar untuk menghormati orang lain dan juga belajar untuk bersikap jujur dalam apa-apa jua keadaan. Ayuh kita renung-renungkan. =)

Sekian sahaja buat renungan bersama

Wassalam
MAHANI JAMARI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan